söndag 26 oktober 2014

Höstcykling med sveda på knät

Jag och Micke drog en liten cykeltur, Annika skulle ha bilen så Micke fick komma hem till mig och turen blev på hemmabanan i Rudan. 

Jag började dagen med att sätta på downhilldäcken så det ska greppa lite och kännas lite i benen. 

Cyklarna hela och rena.


Vi började turen från mig direkt ut på sörmlandsleden mot Rudan, det var blött och lite lerigt på vissa ställen, man märkte ganska tidigt att jackan för dagen var lite väl tjock men vad kan man göra åt det. 

Jag tror att det är Haninge kommun som rustat upp spängerna mellan skutans gård och handen, det tackar vi för!

Vi hade bra flyt idag och på snabba sträckan i nedförslut längs med viltstängslet gick bra och upp och korsa grusvägen och farten jag hade över krönet var ganska hög, hade bra flow, sen skrek Micke "punka" 



Snakebite, det var många hål i denna slang, framhjulet också :-)

Micke hade glömt sin pump, vilken tur att jag inventerade sadelväskan innan vi drog så jag hade med min pump. Ny slang och turen fortsatte.


Sörmlandsleden till Rudan, korta varvet och samma väg tillbaka. Det räckte gott för mina ben idag. 

Cykeln blev riktigt skitig också, det har varit lite ovanligt denna cykelsäsong.


Inte bara cykeln som blev skitig.

Jag gjorde även min sämsta spångcykling jag någonsin gjort i Rudan.
Ni som vet hur det ser ut i kärret där, spången som svänger lite vänster och sen stig upp mot höger, jepp den spången..

Jag cyklade först och kom knappt en halvmeter, sen trillade jag helt oprovocerat åt vänster, jag har trillat på den sången många gånger innan men jag är så säker på den nu att 95% lyckas men alla gånger jag trillat tidigare har varit i svängen, men inte idag.. Inte nog med det jag ligger där nere i en gran då kommer Micke cyklandes på spången och han ramlar på samma ställe, rakt över mig. 

Även jag blev lite skitig.


Mickes hoj blev också lite skitig.


Barfota i tvättstugan, lite snygg linje synd bara att det inte är solbrännan ni kan se.

'

en dusch och en kopp kaffe senare så var man människa igen.

Jo! Det där med sveda på knät är en allergisk reaktion efter närkontakten i granen, inte farligare än så.

Tack o hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar