söndag 12 augusti 2012

Kombobloggning

Så nu är det dags att komboblogga lite.

I Torsdags tog jag och familjen en dagskryssning till Åland, det blev en tidig morgon och en ganska sen kväll, men eftersom jag lyckades klämma i mig en Ålandspannkaka..
..så var jag ju tvungen att köra ett mördarintervallpass på crosstrainern när jag kom hem. Knappast att den där konstiga pannkakan som smakade semla var värd det passet jag körde. Slånbärsröran som serverades till var inte heller direkt god, men nu har jag testat en sån också. 


Lördag - Grattis Alexandra Engen
På lördagen hade jag tänkt mig att dra ut och cykla en sväng, jag laddade med en ordentlig lunch, färsk pasta med salami och parmesansås.. 
..på med cykelkläderna, fram med cykeln och fylla vattenflarran. Klockan hann bli 13:13 och jag hade inte hunnit iväg än, sen kände jag att ett besök på toa innan skulle vara bra, tiden på toa spenderades med kvalitetsläsning på Happy där friskades mitt minne upp, hela veckan hade jag väntat på detta. Damernas os-final i mtb.. Om en kvart.. Stressen kom smygandes..

Tur att det finns lösningar på alla problem, ställa in cykeln, fram med fulcykeln och trainern från förrådet, hitta datorn och ta ner fläkten till det nyfödda cykelrummet.

Igång med datorn, livesändning på svt.se, starta fläkten i svepande rörelse för att simulera fartvind och hoppa upp och köra trainer i 1,5tim, intervallen blev att för varje minut köra 15sek fullt ös.

Fint arrangerat det blev, strykbräda fick agera bord, os-cyklisterna fick agera cykelvänner och fläkten fick bli fartvinden.
Så glad var jag över att få cykla med dessa elitbrudar, ni ska veta att jag hängde på rätt bra också :-)
Jag vet, jag glömde hjälmen.. Men jag blev svettig, efter 40min började det rinna ordentligt längs med armarna och droppsamlingen på golvet växte.

Tur att det går att fylla på vätska i farten.
Ju längre tid jag cyklade desto mer värdefull insåg jag att denna krabat var.

Nu gick vi i mål, frallan Bresset var snabb som fan, likaså Spitz och Gould.
Engen gick in som 6a, riktigt bra jobbat, hon blir snabb till nästa os 2o16

Söndag
Bra frulle inför dagens cykling.
Jag började min tur till Högstabanan, kollade lite rallycross, drog vidare. Det såg lite mörkt ut över Haninge, tur att jag skulle lämna kommunen inom kort då.
Min målkommun hade ljusare himmel. Målet var Tyresö, Åvavägen till slutet, över ängen till Vissvass och till tyresö slott och sen fika vid Alby, sörmlandleden tillbaka. Blev inte riktigt så.
Åvavägen bjöd på mysig cykling, i motvind. Men här hade jag ett rullsnitt på 25,6 vilket är rätt bra.

Roadkill. Stackars rådjur.
Naturen bjöd på flertalet vackra vyer.
Här måste det vara jag ska svänga upp för att komma till Tyresö, jag hade rätt också.
Nu var jag långt ut på Tyresö, Annika hörde av sig och frågade om jag var blöt, det var jag ju inte. Solen sken och jag hade det mysigt. En tidfråga..
Framme vid Uddby kiosk började det droppa, jag var hungrig så jag tog en korv med bröd där.
Vädret utvecklades inte till det bättre nu.
Spöregn kallar man detta. Jag fick en påse av tjejen i kiosken så telefonen skulle överleva resterande cykling.

Väl framme i Alby var vädret helt ok, men nån sörmlandsled tillbaka blev det inte, orkade inte halka runt på rötter denna dag. Blev nästan en ren asfaltstur idag.
American blueberry cheesecake

På kvällen blev det en pizza för att runda av semestern.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar