lördag 12 april 2014

Rudan med Fredrik Öhman

Klockan var 11:15, Fredde hade missat tåget och var lite försenad, jag drog några uppvärmningsrepor i sista backen där man kan vika av och köra lite suicid-cykling nedför.

Medans jag väntade trampade jag runt nere vid spårcentralen också, mot mig långt borta kom tre killar och en tjej i typ 30-35års åldern, redan långt borta började den ena och den helt klart mest förfriskade (läs aspackad) av dom att skrika åt mig att han inte förstår sig på folk som cyklar och att cyklister är dumma i huvudet, vid det här laget vek jag bort från deras väg, kände att det kanske var till min nackdel att stå kvar där dom skulle passera, konstant gnäll från idioterna de minuter det tog för dom att passera. Idioter!

Men sen kom Fredde, det gick bra för honom hela banan, det var en liten sträcka som han tog ut sig lite men efter en kort paus var han on the stig again. Han grejjade hela banan, förutom spången nere i kärret, den med böjen, där trillade han av, men inga coola sår så det är knappt att det räknas.

Vi hade grymt väder idag när vi hojjade, lite blåsigt när vi satt nere vid spårcentralen efter cyklingen, men annars var det kanon.

Fredrik Öhman med ny cykel och ny jacka
Igår körde jag ett ganska hårt pass och benen och kroppen känns lite trött, det kommer nog inte bli bättre efter dagens runda, men jag sitter med ett glas italiensk återhämtningsdryck i handen så jag gör så gott jag kan. Imorgon 14:00 ska jag träffa Micke vid hbb för en cykeltur. Det ska bli kul.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar