söndag 18 maj 2014

Blåa, sandasjön till saltis o tillbaka

Efter en grymt helg med grymt väder så visade cykelkompassen att en tur på söndagseftermiddagen skulle bli av.
Vädret hade varit bra hela tiden, men när vi drog iväg från parkeringen så var det lite mulet och vi fick nån droppe på oss under turen. 

Så torrt som det var i skogen har jag aldrig varit med om på den stigen, där det vanligtvis är lervälling så var det damm denna dag. Men lilla diket vi skulle över var vattenfyllt. 

Jag grejjade passagen utan probz, micke hade spenderarbyxorna på så han var tvungen att köra sönder bakväxeln så han är tvungen att köpa ny, han vet bättre än att komma hem till Kejtriin och säga att han vill köpa cykelprylar för skojs skull. Nu kan han säga nånting liknande det här: 
"Jo älskling det hände en olycka i skogen så min bakväxel gick sönder och eftersom du supportar min cykelhobby så förstår du att jag måste köpa en ny och kanske även uppgradera, och dessutom så glömde du vår årsdag"


Martin kommer lindrigare undan hemma då det endast blev en trasig slang, men det kunde slutat värre efter att modiga martin skulle göra ett drop men toklandade på framhjulet och dessutom fullträff på en sten. Men han grejjade det och alla var glada. 


Ah, här är bilden på Mickes bakväxel, den har gått av.
Vi fortsatte turen till saltis och tillbaka men denna växel, han fick klara sig utan att växla bara, men det gick jäkligt bra trots detta.


Nu var vi framme och vi tre hade fått i oss kaffe och bulle så nu var vi redo att börja trampa tillbaka.



Martin var jätteglad att jag hade med kaffe så han piggnade till lite :-) näe han är ingen riktig kaffedrickare, smakade en skvätt och insåg att det fortfarande inte är gott. Måste helt enkelt vara nåt fel på honom.


Skitig cykel blev det, men som tur var så hade både Micke och Martin med sina portabla tvättar så vi kunde spola av hojjarna. 


Sammanfattningen av denna tur var att det gick grymt bra för oss alla! Vi körde inte så fort men vi körde riktigt bra, alla tog sig fram bra både uppför och nedför, och jag tror att vi alla hade riktigt kul och det är väl huvudsaken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar