onsdag 14 maj 2014

Ja, jag har jobbat idag!

Det hela började med att vi hade en bil på jobbet som skulle upp till en bilfirma till skarpnäck för att fixas lite med, jag fick äran att köra dit bilen imorse, tur att det var en skåpbil så jag kunde kasta in cykeln och fördriva tiden med. Slängde in nyckeln hos dom innan dom öppnade så kvart över sex satt jag nog på cykeln, ut på hhxcbanan, motionsspåret vid skarpnäck, vidare över ältaån.


Men jag tröttnade snabbt på detta grus och drog in på första bästa stig, jag visste vart jag skulle och vad jag skulle göra..

-Till blå och komma därifrån utan våta fötter.

Men jag var inne på en stig, men konstigt nog hade nån varit på denna stig innan mig (Columbus?) och byggt detta fort, avancerad stensättning samt cammo.


Trampade mig på stigar som jag normalt inte skulle trampat, jag har blivit rätt modig när det gäller att åka nedför, det går ofta fort och det kan vara rätt brant också. 


Blåbär är på väg att komma i skogen, denna bild var ovanför ulvan och där såg det ut att kunna krylla av blåbär senare i sommar.

Körde även fel vid ulvan, brant nedför och väl nere insåg jag att jag inte kom vidare, iaf inte åt hållet jag hade tänkt, bara att promenera uppför.


Nu var jag äntligen framme på blå, men idag skulle nog hela blå heta våta fötter, det var längesen jag såg så mycket vatten på den stigen. Kul var den som alltid, är nog en av dom roligaste stigarna som finns.


Där är våta fötter, tror ni att jag grejjar? En kedjesmörjning till den som gissar rätt.


Så klart jag klarade den!


Sen gick det vidare till hammarbybacken, tänkte att en bild från toppen kan vara kul, men på byggnade hade tydligen nån (Micke?) varit och klottrat nyligen..
Men jag kan ju tycka att ska man göra det så kan man väl göra det ordentligt, nu ser det bara ut som att samhallpersonal målat om lite.


Men jag kom upp, jobbigt var det med mina downhilldäck, men dom gjorde ju att jag var tvungen att ta ett downhillspår ner, det gick bra, men trots att det gick bra så behöver vi inte nämna det för Annika.


Den vanliga bilden på mig med globen i bakgrunden.


Nu drog jag vidare tillbaka, så nån mil i benen blev det idag.

Tack o hej från Jimmy i Bajenland!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar