söndag 2 februari 2014

Its raining snowballs

 Hej bloggen.

Igår var Martin över och vi slängde på vinterdäck på cyklarna och det blev ett eller två glas rödvin, Maria Montazami Zinfandel, rätt gott vin.. Men det bästa med det vinet var att..."trumvirvel" Martin drack rödvin!!
Helt otroligt att det krävdes denna halvt osmakliga kvinna på bilden för att få Martin på fall.


Men idag skulle vi ut och hojja, lagom till att Martin kom så började det regna ganska ordentligt, men när vi skulle ut så hade det övergått till snöbolls-snö Big ass snöflingor.


Martin med långjalingar och tights.


Dagens tur blev lite över en mil, tungtrampat ska ni veta att det var. Vi testade köra ut i skogen men det gick inget vidare. Vi fick hålla oss på motionsspår.

Is it a bear? Is it a Ninja? No just a Martin on his ride.


Martins cykel är skitsnygg, snyggare än min pärla. Tur att den står i mitt förråd :-) 




Ångkokt Jimmy, regnkläderna på, billiga med andningsförmåga därefter. Kännde mig som en sous vide'ad köttbit när jag kom hem. 



Bra fäste, bra sällskap och bra val av kläder, varken för varmt eller för kallt, trots att jag blev kokt långsamt i mitt eget svett.



Kompassen var inställd på rudan.



Fågelmatning vid vattenmojängen vid vallavägen.



Cykel på isen, jag är rädd att detta är den iscykling som blir vintern 2013-2014.


Vi tog en sväng rund nedre rudan sen trampade vi hem. 
Stekte korv och tog en kopp kaffe. 

Tack för cyklingen Martin!
Ps. Tack Maria Montazami för att du fick Martin att dricka rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar