söndag 9 februari 2014

Regnig höstcykling på vårvintern

Hej bloggen.

Igår läste jag en RR som Söderblom skrivithappymtb.org  där hade han postat fina bilder, hyfsat väder barmark på de flesta stigarna och en fikapause. Hela den grejjen gjorde mig lite cykelsugen.

Idag stack jag ut, regnet öser ner och jag tänker att en tur runt barnvagnsslingan får räcka, det blir några kilometer i benen och det behövs. Till tyresta gick det bra, förutom att jag var dyngsur redan där.

Sen kom isen, runt hela slingan. Tjockt lager hård is från sida till sida, men jag hade ju ett dubbdäck på i fram så det gick rätt bra, tills det börjar gå upp och ner på berget. Där hade vattnet runnit på isen och spolat den till en.. Ja, tänk er en nyspolad skridskois. Där var jag med grymt fäste på framdäcket och hjulspinn racing på bakdäcket. Uppför gick det långsamt, nerför gick det alldeles för fort då jag jag bara kunde bromsa med frambromsen. Ibland var bakhjulet på väg att passera framhjulet i nedförsbackarna. Men ingen vurpa blev det.

Nu ligger jag i badkaret och blir varm igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar