söndag 2 mars 2014

Däckad

Det började med att jag kollade igenom nätet efter däck till min hoj, vill nog fortsätta köra mina Conti Race King Supersonic, dom börjar bli lite slitna nu så det kanske är dags att byta. Men på nåt vänster kom jag in på att jag ska köra mitt träningsknep som jag gjorde för några år sedan, öka vikten på hjulen. Hög roterande vikt är bra för benen.

Men hur som jag kollade köp o sälj på blocket och hittade en annons, Tobbe i Sickla sålde ett däckpar som han tyckte var för tungtrampade för att vara roliga. Detta par bestod av ett framdäck.

Maxxis Minion DHF, med nån stickytricky blandning


Bakdäcket var ett Kenda Nevegal


Tungt och sjukt tungtrampat, jag tog det där med roterande viktökning till en helt ny nivå. 
Men jäklar viket fäste denna kombo gav. 
Jag och Martin tog en liten sväng och jäklar vad det gick att bomba nedför, tyvärr gick det desto långsammare uppför. 


Sen blev det lite avspolning av cyklarna och en pizza. 

Jag har även påbörjat ett nytt spångbygge, när det är klart så är det dags att snygga upp mtb-banan.

Jag kommer nog bjuda in nära och kära att hjälpa till med uppsnyggningen nån dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar